Liste des résultats
Il y a 385 éléments qui correspondent à vos termes de recherche.
-
William Hogarth - The Royal Masquerade
par Vincent Brault,
publié le 13/06/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Royal Masquerade" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - France
par Vincent Brault,
publié le 13/06/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "France" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Bench
par Vincent Brault,
publié le 13/06/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Bench" et du texte l'accompagnant du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Analysis of Beauty
par Vincent Brault,
publié le 04/06/2013
-
Reproductions commentées des deux oeuvres de la série "The Analysis of Beauty" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Crowns, Mitres, Maces, and c.
par Vincent Brault,
publié le 04/06/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Crowns, Mitres, Maces, and c." du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Columbus Breaking the Egg
par Vincent Brault,
publié le 04/06/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Columbus Breaking the Egg" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Moses Before Pharaoh's Daughter
par Vincent Brault,
publié le 04/06/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Moses Before Pharaoh's Daughter" du graveur anglais William Hogarth.
-
Ragnarok - A conversation with A.S. Byatt
par A.S. Byatt, Clifford Armion,
publié le 03/06/2013
-
A.S. Byatt took part in the seventh edition of the Assises Internationales du Roman, organised by the Villa Gillet and Le Monde. She answered our questions on her latest novel, Ragnarok.
-
William Hogarth - Beer Street
par Vincent Brault,
publié le 24/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Beer Street" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Four Stages of Cruelty
par Vincent Brault,
publié le 24/05/2013
-
Reproductions commentées des quatre oeuvres de la série "Four Stages of Cruelty" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Paul Before Felix
par Vincent Brault,
publié le 24/05/2013
-
Reproductions commentées des trois oeuvres de la série "Paul Before Felix" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Gin Lane
par Vincent Brault,
publié le 24/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Gin Lane" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The March to Finchley
par Vincent Brault,
publié le 23/05/2013
-
Reproductions commentées des oeuvres "The March to Finchley" et "Receipt for The March to Finchley" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Gate of Calais (The Roast Beef of Old England)
par Vincent Brault,
publié le 23/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Gate of Calais (The Roast Beef of Old England)" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Hymen and Cupid
par Vincent Brault,
publié le 22/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Hymen and Cupid" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Mr. Ranby's House at Chiswick
par Vincent Brault,
publié le 22/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Mr. Ranby's House at Chiswick" du graveur anglais William Hogarth.
-
The Essential David Shrigley
par Johanna Felter,
publié le 21/05/2013
-
"David Shrigley is a multidisciplinary artist who started his career in the early nineties self-publishing art books containing cartoon-like drawings for which he is mainly famous. Their trademarks, which are also recognizable in his varied artistic productions – clumsy execution, sloppy handwriting, disturbing or puzzling text, dark humour and uncanny atmosphere – helped Shrigley to gradually shape a clearly distinctive personality in his work which brought him out as one of the current key figures of British contemporary art scene."
-
Victorian printing and William Morris’s Kelmscott Press
par Laura Mingam,
publié le 09/05/2013
-
During the Victorian period, the Industrial Revolution reached the field of printing, and profoundly altered book production in England. Even though technical innovations led to the creation of dazzling volumes, the artist designer William Morris denounced the corruption of traditional printing methods. As a reaction against the standards of his time, William Morris decided to open his own printing press, with the aim of “producing [books] which would have a definite claim to beauty”. The Kelmscott Press was to become a new landmark in the history of English printing.
-
William Hogarth - A Country Inn-Yard
par Vincent Brault,
publié le 07/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "A Country Inn-Yard" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Industry and Idleness
par Vincent Brault,
publié le 07/05/2013
-
Reproductions commentées des douzes oeuvres de la série "Industry and Idleness" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Garrick in King Richard III
par Vincent Brault,
publié le 06/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Garrick in King Richard III" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Simon Lord Lovat
par Vincent Brault,
publié le 06/05/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Simon Lord Lovat" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Bishop Hoadly
par Vincent Brault,
publié le 19/04/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Bishop Hoadly" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Marriage à-la-mode
par Vincent Brault,
publié le 19/04/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Marriage à-la-mode" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Battle of the Pictures
par Vincent Brault,
publié le 19/04/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Battle of the Pictures" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Martin Folkes, Esq.
par Vincent Brault,
publié le 19/04/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Martin Folkes, Esq." du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Characters and Caricaturas
par Vincent Brault,
publié le 19/04/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Characters and Caricaturas" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Taste in High Life
par Vincent Brault,
publié le 19/04/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Taste in High Life" du graveur anglais William Hogarth.
-
Amending Mariana in Measure for Measure
par Michael Dobson,
publié le 11/04/2013
-
With all of this provocative and intriguing play to choose from, complete with a beguiling cast list that includes figures as complex and compelling as Angelo, Isabella, and the Duke, I have chosen to discuss the person who may seem in her own right the least interesting of the six newly-married, betrothed-and-expecting, or potentially betrothed characters who dominate Measure for Measure’s final tableau: Mariana.
-
Introduction à Measure for Measure
par Estelle Rivier, Delphine Lemonnier-Texier, Isabelle Schwartz-Gastine,
publié le 11/04/2013
-
Mettre en scène une pièce, dit Jean-François Sivadier interrogé sur le processus de création, c’est poser une hypothèse, et la mettre à l’épreuve du plateau, poursuivre le rêve que l’on a sur la pièce, et franchir le pas de son adaptation, accepter d’être confronté à l’écart entre le rêve et le plateau, tout en réussissant à ne pas perdre son rêve. Mettre en scène une pièce de Shakespeare, comme toute autre pièce de répertoire, c’est aussi se confronter à ses fantômes : ceux, manifestes, de ses mises en scène antérieures, et ceux, implicites, que l’on porte en soi en tant qu’artiste, les traversées que l’on a faites, les créations, les rôles antérieurs, l’histoire d’un parcours esthétique où cette pièce vient s’inscrire dans un cheminement, y (d)écrire un moment, une étape, une boucle peut-être...
-
William Hogarth - The Enraged Musician
par Vincent Brault,
publié le 26/03/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Enraged Musician" du graveur anglais William Hogarth.
-
Aux origines de Twelve Years a Slave (Steve McQueen, 2013) : le récit d’esclave de Solomon Northup
par Michaël Roy,
publié le 20/03/2013
-
Aux origines du film de Steve McQueen, Twelve Years a Slave (2013), il y a le récit de l’esclave américain Solomon Northup (1853). Cet article présente d’abord le récit d’esclave et situe cette forme littéraire dans le paysage idéologique de l’Amérique d’avant la guerre de Sécession ; il détaille ensuite l’histoire éditoriale de Twelve Years a Slave ; il donne enfin quelques repères dans l’œuvre et évoque son devenir critique.
-
William Hogarth - Strolling Actresses Dressing
par Vincent Brault,
publié le 12/03/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Strolling Actresses Dressing" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Four Times of the Day
par Vincent Brault,
publié le 11/03/2013
-
Reproductions commentées des quatre oeuvres de la série "Four Times of the Day" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Distressed Poet
par Vincent Brault,
publié le 01/03/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Distressed Poet" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Lecture
par Vincent Brault,
publié le 01/03/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Lecture" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Pool of Bethesda and The Good Samaritan
par Vincent Brault,
publié le 01/03/2013
-
Reproductions commentées des oeuvres "The Pool of Bethesda" et "The Good Samaritan" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Company of Undertakers
par Vincent Brault,
publié le 21/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Company of Undertakers" du graveur anglais William Hogarth.
-
After Obamacare: The New Stakes of US Healthcare Policy
par Alondra Nelson,
publié le 21/02/2013
-
The new stakes for healthcare policy in the U.S. are apparent in what Obamacare concretized — the further privatization and stratification of healthcare—and what it left unsaid—the assertion of a right to health. Solutions lie outside of the formal domain of policy and in the realm of ethics and human rights. Yet, it is hard to imagine the application of these remedies at a time when life can be taken with impunity and in a world in which the US kills through drone warfare with each bomb carrying not only the threat of death but also the message that some lives matter less than yours or mine.
-
William Hogarth - The Sleeping Congregation
par Vincent Brault,
publié le 19/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Sleeping Congregation" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Sancho at a Magnificent Feast
par Vincent Brault,
publié le 19/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Sancho at a Magnificent Feast" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Woman Swearing a Child
par Vincent Brault,
publié le 19/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Woman Swearing a Child" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Rake's Progress
par Vincent Brault,
publié le 18/02/2013
-
Reproductions commentées de la série "The Rake's Progress" du graveur anglais William Hogarth.
-
Entretien avec Adel Hakim - Mesure pour Mesure de William Shakespeare, une écriture du présent
par Adel Hakim, Estelle Rivier,
publié le 18/02/2013
-
Mesure pour Mesure a été créé pour les Fêtes Nocturnes de Grignan en 2007. Quarante représentations y ont eu lieu devant la façade du palais. Le spectacle a été ensuite repris en 2009 au Théâtre des Quartiers d’Ivry dirigé par Adel Hakim puis est parti en tournée.
-
Livery, liberty, and the original staging of Measure for Measure
par Andrew Gurr,
publié le 17/02/2013
-
We know that Shakespeare lived in Bishopsgate through his first years in London, in the parish of St. Helens. Located just to the north of the Tower, he is on record as paying his dues in this parish. Not far from St. Helen’s was St. Botolph’s in Aldgate, another local church where Shakespeare had neighbourly connections. Not far from there, slightly to the east and north of the Tower, in the parish of St. Aldgates Without (meaning outside the city walls) there had once been the greatest of the three English Franciscan nunneries, known as the Minories, the London nunnery of the Order usually called the Poor Clares. This site, though no longer a nunnery, was still there when Shakespeare came to live nearby in 1590 or so...
-
William Hogarth - The Man of Taste
par Vincent Brault,
publié le 15/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Man of Taste" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Midnight Modern Conversation
par Vincent Brault,
publié le 15/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Midnight Modern Conversation" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Rich's Triumphant Entry
par Vincent Brault,
publié le 15/02/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Rich's Triumphant Entry" du graveur anglais William Hogarth.
-
Reclaiming space in New York City
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 11/02/2013
-
Ce dossier sur les questions d'urbanisme et d'aménagement à New York regroupe trois ressources accompagnées d'exercices de compréhension et de production orales et écrites, ainsi que d'analyse d'image.
-
William Hogarth - Southwark Fair
par Vincent Brault,
publié le 22/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Southwark Fair" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - A Chorus of Singers
par Vincent Brault,
publié le 22/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "A Chorus of Singers" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Laughing Audience
par Vincent Brault,
publié le 22/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Laughing Audience" du graveur anglais William Hogarth.
-
The Young Lords
par Johanna Fernandez, Claire Richard,
publié le 22/01/2013
-
The Young Lords were the children of the first large wave of Puerto Rican migration to the North East of the United States, in cities like New York, Chicago, Philadelphia and Hartford.
The Young Lords was begun not in New York, interestingly enough, but in Chicago. And it was initiated by the efforts of the leader of the Young Lords, who initially in Chicago had been a gang. Cha Cha Jimenez, who was the leader of that gang, worked with a leader of the Black Panther Party, Fred Hampton, to transform this gang into a political organization.
-
William Hogarth - The Indian Emperor
par Vincent Brault,
publié le 21/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Indian Emperor" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - King Henry VIII and Anna Bulleyn
par Vincent Brault,
publié le 21/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "King Henry VIII and Anna Bulleyn" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Examination of Bambridge
par Vincent Brault,
publié le 21/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Examination of Bambridge" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Sarah Malcolm
par Vincent Brault,
publié le 21/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Sarah Malcolm" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Boys Peeping at Nature
par Vincent Brault,
publié le 21/01/2013
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Boys Peeping at Nature" du graveur anglais William Hogarth.
-
Time Square - Before and After
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 18/01/2013
-
A partir d'un montage de deux photographies de Time Square, cette page propose des exercices de compréhension générale et d'analyse d'image.
-
The 9/11 memorial, an ambitious renunciation
par Clifford Chanin, ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 15/01/2013
-
A partir d'une interview de Clifford Chanin, directeur de l'éducation et des programmes au 9/11 museum de New York, sur le mémorial du 11 septembre 2001, cette page propose des exercices de compréhension générale et détaillée, ainsi qu'un exercice de phonétique.
-
The black community in New York, past and present
par Alondra Nelson, Clifford Armion,
publié le 15/01/2013
-
Alondra Nelson tells us about the history of the black community in New York; where they came from, where they settled and why. She also explores issues related to the urban development in Manhattan and to the gentrification of Harlem.
-
Reclaiming the streets, public space and quality of life in New York
par Janette Sadik-Khan, Clifford Armion,
publié le 11/01/2013
-
Mayor Bloomberg’s PlaNYC initiative was a thirty year plan to say ‘what do we need to do to ensure that a 9.4 million New York City works better than an 8.4 million New York City works today?’ so that when you open the door in the year 2030 you like what you see. That long term planning view, understanding the growth that’s going to happen, meant that we needed to change some fundamental things. One of the first things we needed to do was to look at our transport systems differently and use the lever of growth to modernise those transport systems.
-
Understanding the social media: an interview with Jeffrey Rosen
par Jeffrey Rosen, Clifford Armion,
publié le 10/01/2013
-
Now that we’re living most of our lives online, all of us are vulnerable to the internet. The difficulty with young people is that they may not have experienced the dangers of not being able to escape your past until it’s too late. I like to tell the story of Stacy Sneider, the young 22 year old teacher in training who posted a picture of herself on Myspace wearing a pirate’s hat and drinking from a plastic cup that said drunken pirate. Her supervisor at the school said she was promoting drinking and she was fired. She sued and was unable to get her job back and she had to pick an entirely different career. That’s a very dramatic example on how vulnerable all of us are to being judged out of context by a single image or ill chosen picture and once you do that it may be very hard to escape your past.
-
William Hogarth - The Beggars' Opera
par Vincent Brault,
publié le 21/12/2012
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "The Beggars' Opera" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Just View of the British Stage
par Vincent Brault,
publié le 21/12/2012
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Just View of the British Stage" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Beggars' Opera Burlesqued
par Vincent Brault,
publié le 21/12/2012
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Beggars' Opera Burlesqued" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Twelve prints of Hudibras
par Vincent Brault,
publié le 20/12/2012
-
Reproduction commentée de la série des "Hudibras plates" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Large Masquerade Ticket
par Vincent Brault,
publié le 20/12/2012
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Large Masquerade Ticket" du graveur anglais William Hogarth.
-
Video game theory
par Liel Leibovtiz, Claire Richard,
publié le 05/12/2012
-
TV requires you to interpret, to find meaning, to reject meaning, to make up new meaning, to negociate. Video games aren’t like that. Video games require you to do something else. You turn on a video game, and immediately you exist in three separate forms : you are that self on the couch, sitting in the physical space, watching the TV, holding the remote in your hand, you are the avatar on the screen, the character which you control and manipulate, and you’re a sort of third entity, an amalgamation of the two of you, of real and unreal, person and avatar, of gamer and character.
-
Questions d'urbanisme à New York
par Michel Lussault, Clifford Armion,
publié le 29/11/2012
-
Michel Lussault, professeur de géographie et directeur de l'Istitut Français d'Education, répond aux questions de Clifford Armion, responsable de La Clé des langues, dans le cadre d'une rencontre organisée par la Villa Gillet dans les locaux newyorkais du Guardian, le 13 octobre 2012. Il évoque les changements opérés dans le paysage urbain de New York ces dernières années aux travers d'exemples comme la reconfiguration de Time Square, la transformation de la High Line en promenade ou bien encore le mémorial du 11 septembre.
-
William Hogarth - Altar-Piece at St. Clement's
par Vincent Brault,
publié le 27/11/2012
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Altar-Piece at St. Clement's" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Royalty, Episcopacy, and Law
par Vincent Brault,
publié le 27/11/2012
-
Reproduction commentée de l'oeuvre "Royalty, Episcopacy, and Law" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - Masquerades and Operas, Burlington-gate
par Clifford Armion,
publié le 27/11/2012
- Reproduction commentée de l'oeuvre "Masquerades and Operas, Burlington-gate" du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - "An emblematic print on the South Sea" and "The Lottery"
par Vincent Brault,
publié le 27/11/2012
-
Reproductions commentées de deux oeuvres du graveur anglais William Hogarth.
-
Title page of the Nichols edition
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 23/11/2012
-
Reproduction de la page de titre de l'édition Nichols des oeuvres du graveur anglais William Hogarth.
-
William Hogarth - The Harlot's Progress
par Vincent Brault,
publié le 23/11/2012
-
Reproductions commentées de la série des "Harlot's progress" du graveur anglais William Hogarth.
-
Portraits of Hogarth
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 23/11/2012
-
Reproductions commentées de deux autoportraits du graveur anglais William Hogarth.
-
The cultural perception of the American land: a short history
par Mireille Chambon-Pernet,
publié le 20/11/2012
-
The importance of land and nature in the American culture is widely known. The Pilgrim Fathers who landed on the coast of the Massachussetts in 1620 were looking for freedom which was both spiritual and material. The latter derived from land ownership, as a landowner called no man master. Yet, in 1893, Jackson Turner announced that: “the American character did not spring full-blown from the Mayflower” “ It came out of the forests and gained new strength each time it touched a frontier”.
-
Reportage sur Martin Parr
par ENS Média,
publié le 20/11/2012
-
Un reportage réalisé par ENS Média à l'occasion de l'exposition "Life's a beach" à la Bibliothèque municipale de Lyon.
-
The 9/11 memorial - Interview and footage of the WTC site
par Clifford Chanin, Clifford Armion,
publié le 30/10/2012
-
The original World Trade Centre site was 16 acres which if my calculations are correct is about 10 hectares in French geographical terms. So it was a very large space in the centre of the downtown Wall Street business district in New York. Those two buildings were each 110 stories tall. Each floor was an acre square. So you had 10 million square feet of floor space in those buildings. It really was an attempt to build the largest buildings in the world and bring companies from around the world to do business in those buildings. Once the attacks came and the buildings collapsed, it emerged very quickly in the planning process that the actual footprints of the buildings, those places were the they stood, were considered sacred ground.
-
"Life's a Beach" de Martin Parr - Préambule de David Gauthier
par David Gauthier,
publié le 25/09/2012
- Dans le cadre de l'exposition Life's a Beach à la Bibliothèque municipale de Lyon et du festival "Rencontres 2012 de la photographie Lyon sur la Méditerranée", Martin Parr s'est rendu à l'ENS à l'invitation de David Gauthier, chargé de Mission Images et responsable des Affaires culturelles de l'école.
-
"I’m the antidote to propaganda": A conversation with Martin Parr
par Martin Parr, Marie Gautier, Aurore Fossard,
publié le 21/09/2012
-
"Well I like bright colours. I took the palette that was used for commercial photography, especially in advertising and fashion, and I applied that to the art world because I’m fundamentally trying to create entertainment in my photographs. The idea is to make them bright and colourful but if you want to read a more serious message in the photographs then you can do it as well. But my prime aim is to make accessible entertainment for ‘the masses’. So it’s a serious message disguised as entertainment."
-
Regard sur un cliché de Martin Parr, The Great Indoors, 1996
par Maxime Roccisano,
publié le 21/09/2012
-
"Elle nous parle de nous parce que nous avons tous des images déjà faites de plage, vues dans des magazines chez son dentiste, vues à la télé, vues en "vrai". Son côté bizarre, le fond peint et le faux promontoire avec son palmier en plastique (même la lumière fait fausse!), nous interpelle et nous met dans une position d'attente. Que se passe-t-il? Pourquoi est-ce que ces gens regardent tous dans la même direction? Peu importe finalement, ce qui compte, c'est ce que cette image nous fait, individuellement."
-
Biographie/bibliographie de Martin Parr
par Bibliohtèque municipale de Lyon,
publié le 18/09/2012
-
Né en Angleterre en 1952, Martin Parr est originaire d’Epsom, dans le Surrey. Son intérêt pour la photographie se manifeste dès l’enfance, sous l’aune de son grand-père George Parr, lui-même photographe amateur accompli. Martin Parr étudie la photographie à l’École polytechnique de Manchester, de 1970 à 1973. Pour subvenir à ses besoins tandis qu’il travaille comme photographe indépendant, il occupe divers postes d’enseignement entre 1975 et l’ouverture des années 1990...
-
Frederick Wiseman on Reality and film
par Frederick Wiseman,
publié le 03/09/2012
-
The provocative starting point sent to me for this debate states that "Artists and writers are vampires who feed on reality." I do not think this is any more true of artists and writers than it is of anybody whether they be doctor, lawyer, used car salesman, fishmonger, politician, farmer, priest, housewife or any of the other hundreds of thousands of jobs that exist.
-
Sharing Information: A Day in Your Life
par Federal Trade Commission, ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 19/06/2012
-
Cette page propose, à partir d'une courte animation réalisée par la Federal Trade Commission, des exercices de compréhension générale et détaillée, des questions pour aller plus loin sur le thème de la diffusion des informations personnelles sur Internet, ainsi qu'un point de phonétique.
-
Internet: the end of privacy?
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 19/06/2012
-
Ce dossier propose des ressources qui traitent des "dangers" d'Internet, notamment en matière de protection de la vie privée et de l'identité numérique.
-
Net dangers
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 19/06/2012
-
Cette page propose un document issu d'une campagne nationale avertissant les parents australiens des dangers cachés de l'Internet. Le document est accompagné de questions de compréhension générale et d'analyse.
-
Helen Oyeyemi reading from White is for Witching - Assises Internationales du Roman 2012
par Helen Oyeyemi, Patricia Armion,
publié le 08/06/2012
-
Helen Oyeyemi took part in the sixth edition of the Assises Internationales du Roman, organised by the Villa Gillet and Le Monde. She was kind enough to read an extract from White is for Witching, her stunning Neo-Gothic novel.
-
An interview with Helen Oyeyemi - Assises Internationales du Roman 2012
par Helen Oyeyemi, Patricia Armion,
publié le 06/06/2012
-
Helen Oyeyemi took part in the sixth edition of the Assises Internationales du Roman, organised by the Villa Gillet and Le Monde. She answered our questions on White is for Witching, a stunning Neo-Gothic novel.
-
An interview with Nick Flynn - Assises Internationales du Roman 2012
par Nick Flynn, Julia Arnous,
publié le 05/06/2012
-
Nick Flynn took part in the sixth edition of the Assises Internationales du Roman, organised by the Villa Gillet and Le Monde. He answered our questions on Another Bullshit Night in Suck City and his approach to non-fiction.
-
An interview with Douglas Kennedy - Assises Internationales du Roman 2012
par Douglas Kennedy, Clifford Armion,
publié le 04/06/2012
-
In June 2012, Douglas Kennedy took part in the sixth edition of the Assises Internationales du Roman, organised by the Villa Gillet and Le Monde. He answered our questions on his latest novel, The Moment.
-
Stylistics from Scratch: My ‘Take’ on Stylistics and How to Go About a Stylistic Analysis
par Mick Short,
publié le 24/04/2012
-
Mick Short was invited by Manuel Jobert as part of the tenth edition of the Discourse Analysis Conferences, organised by the Société de Stylistique Anglaise and Lyon 3. After giving some precious advice to students in stylistics and explaining the "foregrounding theory", he analysed a number of texts including the front page of a British tabloid, a poem by Robert Frost and a passage from Colum McCann’s Let the Great World Spin.
-
Sepia
par Eleanor Bryce,
publié le 20/03/2012
- Sépia est une BD de Nicolas Brachet et Alexis Segarra traduite en anglais par Eleanor Bryce, lectrice à l’ENS de Lyon. Découvrez le voyage sous-marin de Masahiro Mori, calligraphe à la recherche de l’encre parfaite. A l’heure où l’écrit est souvent dissocié de son scripteur et de son support original par les rebonds d’internet, le coup de crayon d'Alexis Segarra nous laisse entrevoir l’amour du papier et de l’encre, l’écriture comme forme artistique. De très belles planches qui seront bientôt accessibles en italien, espagnol, allemand et arabe sur La Clé des langues...
-
'Mr Neville says No'
par ENS Lyon La Clé des Langues,
publié le 17/02/2012
-
"Rabbit-proof fence" est un film dramatique australien réalisé par Phillip Noyce en 2002, à partir du roman de Doris Pilkington Garimara "Follow the Rabbit-proof fence". A partir d'un court extrait du film, cette page propose des exercices de compréhension et de phonétique.
-
Narration in the Human Mind
par Siri Hustvedt,
publié le 16/02/2012
-
"Human beings are forever explaining themselves to themselves. This is the nature of our self-consciousness. We are not only awake and aware of the world around us, but are able to reflect on ourselves as actors in that world. We reason and we tell stories. Unlike our mammalian relatives who do not narrate their own lives, we become characters in our own tales, both when we recollect ourselves in the past and imagine ourselves in the future. Our ability to represent our experience in language - in those sounds and signs of our essential intersubjectivity - allows us the necessary symbolic alienation required for mental time travel..."
-
The Neurosciences and Literature: an “exquisite corpse” or a “meeting of the minds”?
par Lionel Naccache,
publié le 16/02/2012
-
In the context of the Walls and Bridges project in New York, a meeting has been organized for October between an American novelist - Siri Hustvedt - and a French neuroscientist on the topic of "fiction," both mental and literary. This will obviously be the time to ask ourselves: can we imagine a promising future for meetings between the neurosciences of cognition and the world of literary creation? Is this merely the random juxtaposition of two terms to which we are attached, or the genuine dialectical culmination of self-consciousness? An amusing, trendy quid pro quo, or a key moment in our knowledge of ourselves as tale tellers?
-
Screening Identities - Danny Glover in conversation with Manthia Diawara
par Manthia Diawara, Danny Glover, Avital Ronell,
publié le 20/01/2012
-
Manthia Diawara et Danny Glover exploreront, d'un point de vue thématique et existentiel, comment les relations se forment et s'exportent au cinéma. Comment les relations sont-elles représentées et selon quels codes d'acquiescement ou de révolte, de désir ou de dégoût, de nécessité ou de chance les rencontres sont-elles thématisées dans les films africains ou africains américains ? Quels sont les dessous de l'histoire et les affinités secrètes qui ont encouragé ou freiné l'émergence de l'art cinématographique noir africain et américain ?
Messrs Diawara and Glover will be exploring, on a thematic and existential register, the way relations are formed and uprooted in cinema. How are relations depicted, and according to what codes of presumed compliance or revolt, desire or disgust, necessity or chance, in the encounters that are thematized in African and African-American film? What are some of the back-stories and unrecorded affinities that have enabled or disturbed the emergence of the Black cinematic art?
-
Conscious and Unconscious Narrative Literature, Psychoanalysis and Neuroscience
par Siri Hustvedt, Lionel Naccache,
publié le 20/01/2012
-
Nous passons une grande partie de notre vie à élaborer des fictions, à nous raconter des histoires et à en raconter aux autres. La narration est profondément enracinée dans l'esprit humain, à un niveau à la fois conscient et inconscient. Produire une narration est une façon de donner du sens à l'expérience factuelle. Mais les fictions créées par le cerveau humain et celles que les romanciers imaginent sont-elles de même nature ? L'écrivain américain Siri Hustvedt et le neurobiologiste français Lionel Naccache exprimeront leurs points de vue originaux, pénétrants et empathiques sur cette question.
We all spend our time constructing fictions, telling stories to ourselves and to others. Narration is deeply rooted in the human mind, at a conscious and unconscious level. Producing a narrative is a way of giving meaning to factual experience. Are the fictions created by the human brain and those imagined by novelists of the same nature? American writer Siri Hustvedt and French neurobiologist Lionel Naccache express their original, incisive and empathetic views on these questions.
-
Beauty Contest - Human Beauty and its Social Construction
par François Chaignaud, Jon-Jon Goulian, Silke Grabinger, Gressett Salette,
publié le 20/01/2012
-
Les arts visuels, la mode et les médias ont largement contribué à la transformation de la notion de beauté au cours des dernières générations - la beauté ayant été traditionnellement perçue comme une extension de la féminité jusqu'à la fin du XXe siècle. Le féminisme et les mouvements gay, lesbien et queer ont brouillé les définitions de ce qui (et qui) est beau et ou ce qui (et qui) ne l'est pas. Les intervenants exploreront les réflexions et pratiques émancipatrices ayant contribué à révéler les structures cachées de la répression dans les domaines du genre, de la race et de l'âge, et ébranlé certains préjugés iconographiques obsolètes.
Visual arts, fashion and media have strongly contributed to the transformation of the notion of beauty over the last few generations. Widely perceived of as an extension of femininity until the late 20th century, feminism and the gay, lesbian and queer movements have eroded clear definitions of who and what is beautiful - and who and what is not.
French historian, dancer and choreographer François Chaignaud, American author of The Man in the Grey Flannel Skirt Jon-Jon Goulian, Austrian dancer and choreographer Silke Grabinger, and Salette Gressett, curatorial advisor for the exhibition at the Austrian Cultural Forum, will discuss how emancipatory artistic reflection and practice has fought to reveal the hidden structures of repression toward gender, race, and age and shake off antiquated visual preconceptions.