The Desire for Terror in 18th-Century British Paintings
Par Agathe Viffray
[Fiche] A taste for Gothic literature and painting emerged in 18th-century British society. The fascination for terrifying subjects was theorised in Edmund Burke’s well-known essay, ((A Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful)), published in 1757. His ideas were transposed to landscapes in paintings by artists like Philip James de Loutherbourg, John Martin and Joseph Mallord William Turner, to human heroic deeds in works by Loutherbourg and Richard (...)
Lire l'articleSens, objectifs, motivation : enseigner et apprendre la phonologie de l’anglais. Démarches expérimentales et didactiques.
Par Olivier Glain, Léo Clerc, Christophe Coupé-Jamet, Anne Przewozny-Desriaux, Julie Rouaud
[Dossier] Ce dossier thématique regroupe dix articles sur les objectifs phonologiques au service de la motivation et du sens.
Lire l'articlePorte-clés grammatical
15 fiches de grammaire qui permettent d'articuler savoir théorique sur la langue anglaise et mise en œuvre pédagogique pour faciliter le traitement de fondamentaux de l’anglais en contexte auprès d’élèves de différents niveaux.
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Names and naming dynamics in Damon Galgut’s The Promise (2021): a mirror of South African history?[Fiche] In 2021, the South African novelist and playwright Damon Galgut was awarded the Booker Prize for The Promise. This novel indirectly addresses the inheritances of the Apartheid system through the dislocation of an Afrikaner family from Pretoria over four decades. Focusing on onomastics, (...)
Par Benoîte Gottiniaux
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La prononciation en (anglais) L2 : perspectives cognitives et questions de fond pour une didactique focalisée sur "le sens"[Article] Nous résumerons ici des travaux fascinants en sciences cognitives, visant à mieux cerner la nature et le fonctionnement des connaissances phonologiques (réceptives et productives, phonémiques et prosodiques) dans le cerveau humain. Nous résumerons également des démarches (...)
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Ritualiser la pratique de la phonologie en anglais au collège ? Bilan d’une expérience réalisée en classe de 6e[Article] La phonologie est souvent reléguée au second plan par rapport aux objectifs lexicaux et grammaticaux en anglais au collège, alors qu’elle représente un moyen crucial de faire progresser les élèves à l’oral. Cet article propose des pistes pour construire la compétence (...)
Par Olivier Divin
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Guidelines for decision-making in English pronunciation and listening instruction[Article] This text argues that in instructed English language teaching, a key distinction needs to be made between work focusing on pronunciation and work focusing on listening. This re-focusing makes it easier to prepare learners to successfully interact, as both speakers and listeners, beyond the (...)
Par Alice Henderson
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Online courses and their integration into the studying process (on the example of online course “Connected Speech Processes”)[Article] In the last few years, “Dubna” University has been actively developing its Virtual Learning Environment due to the fact that online teaching and assessment is an increasingly desirable method for enhancing student learning in Higher Education. Moreover, the sanitary situation of (...)
Par Ksenia Efremova
Revue de presse
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