Dernières publications


L'essentiel de l'anglais oral
Natalie Mandon, Jobert Manuel - publié le 04/05/2012
La phonologie de l’anglais constitue l’un des trois « savoirs linguistiques » de la langue avec le lexique et la grammaire. Elle concerne trois des cinq compétences : la « compréhension de l’oral », « l’expression orale en continu » et « l’interaction orale ». Malgré les efforts fournis par les auteurs de manuels de langue, il semble que la connaissance des principes de base de la prononciation de l’anglais reste le plus souvent ignorée. La grammaire et la production (...)





“Break On Through (to the Other Side)”: An Overview of The Historiography of U.S. Conservatism in the Sixties
Aurélie Godet - publié le 30/04/2012
Since the 1990s, a new generation of American historians has been exploring the “other,” counter-countercultural side of the 1960s, focusing on either the higher echelons of conservative power, the work of conservative militants at the grassroots, or on the ideas of specific conservative thinkers. This article aims to review some of the existing literature, while providing insight into what a comprehensive history of the conservative sixties should also include.





La composition (2)
Manuel Jobert - publié le 24/04/2012
Cette partie du précis d'anglais oral, consacrée à l’accent lexical, aborde l'accentuation des mots composés, en séparant deux cas : celui pour lequel l'accent est sur le premier élément, et celui pour lequel l'accent est sur le second élément.
Stylistics from Scratch: My ‘Take’ on Stylistics and How to Go About a Stylistic Analysis
Mick Short - publié le 24/04/2012
Mick Short (Lancaster University) was invited by Manuel Jobert as part of the tenth edition of the ((Discourse Analysis Conferences)), organised by the Société de Stylistique Anglaise and Lyon 3. After giving some precious advice to students in stylistics and explaining the "foregrounding theory", he analysed a number of texts including the front page of a British tabloid, a poem by Robert Frost and a passage from Colum McCann’s ((Let the Great World Spin)).















