Vous êtes ici : Accueil / À consulter également

À consulter également

4 ressources contiennent le mot-clé inequality.

Rechercher aussi dans titre et résumé (recherche structurée).

The educational system in the United States: an overview

par Daniel Wright, publié le 10/11/2014

type-video.png texte.png entretien.png In general, we have what is called a federal system, where there is a lot of power that States have, and then cities within states and even smaller municipalities within cities can make their own rules. And education is a good example of where it can really depend on where you are. The requirements can be very different from place to place and the type of schools that are offered can vary very much from state to state...

Negotiating the Transformations of History

par Clifford Armion, publié le 27/01/2014

texte.png exercice.png This is an extract from Angela Davis's The Meaning of Freedom, a collection of speeches and papers dealing with the author's life-long struggle against oppression, inequality and prejudice.

Jonathan Dee on the place of the novel in a money-driven society

par Jonathan Dee, publié le 13/06/2012

article.png About money there is nothing new. Nor about social inequity. When I wrote The Privileges, I was careful to leave out as many time-specific details as possible, because I felt that to tie its characters, and the lives they led, to the circumstances of a particular moment in history was to excuse them, in a way, and thus to miss the point of their existence...

1960-1965: une Nouvelle Gauche américaine contestataire et réformatrice

par Frédéric Robert, publié le 03/01/2011

article.png Lorsqu'elle émergea sur la scène politique américaine en 1960, la Nouvelle Gauche, et plus particulièrement le Students for a Democratic Society (SDS), son porte-drapeau, décida de se démarquer de la « vieille » gauche marxiste idéologique et doctrinaire. Entre 1960 et 1965, elle adopta une stratégie résolument réformatrice reposant sur un idéalisme convaincu, une spontanéité à toute épreuve et une prédilection pour les actions directes dont les résultats étaient tangibles, repérables et par conséquent particulièrement valorisants et motivants pour les participants et les bénéficiaires. De la sorte, n'avait-elle pas adopté des principes d'anarchisme existentiel ?