Retour rapide vers l'accueil

The Actual Lives of Catherine Millet and Robert Storr

On both sides of the Atlantic, Catherine Millet and Robert Storr have played key rolesas witnesses and actorsin the transformations of the art world. Catherine Millet, author of bestsellers The Sexual Life of Catherine M and Jealousy and editor-in-chief of Art Press magazine, will join Robert Storr, former curator of MoMA and the dean of the School of Art at Yale University, to discuss their wide-ranging interests, their intermingled careers, and the current art scene. The dialogue between these two colleagues and friends will shed light on the constantly shifting

With: Catherine Millet, Robert Storr
Co-presented with the French Institute Alliance Française.

Thursday, October 20th | 7:30pm | 90 min | Discussion | French Institute Alliance Française (FIAF) - Le Skyroom

Catherine Millet est directrice de la rédaction d'Art Press. Elle est l'auteure de plusieurs ouvrages dans le domaine de l'art contemporain. Son récit La Vie sexuelle de Catherine M., publié au Seuil en 2001, a été traduit dans une quarantaine de langues.

Robert Storr is an artist, critic, curator and in 2006 was appointed Professor of Painting and Dean of the School of Art at Yale University. Mr. Storr received a B.A. from Swarthmore College in 1972 and an M.F.A. from the School of the Art Institute of Chicago in 1978. He was curator in the Department of Painting and Sculpture at the Museum of Modern Art, New York, from 1990 to 2002. In 2002 Mr. Storr was named the first Rosalie Solow Professor of Modern Art at the Institute of Fine Arts, New York University.
Mr. Storr has also taught at CUNY, the Bard Center for Curatorial Studies, Rhode Island School of Design, Tyler School of Art, New York Studio School, and Harvard University. He lectures frequently in his country and abroad.
He has been a contributing editor at Art in America since 1981 and writes frequently for Artforum, Parkett, Art Press (Paris), and Frieze (London). He has also written numerous catalogs, articles, and books. Among his many honors he has received a Penny McCall Foundation Grant for painting, a Norton Family Foundation Curator Grant, and honorary doctorates from the School of the Art Institute of Chicago, the Maine College of Art and Lyme Academy. His awards include the American Chapter of the International Association of Art Critics, a special AICA award for Distinguished Contribution to the Field of Art Criticism, an ICI Agnes Gund Curatorial Award, and the Lawrence A. Fleischman Award for Scholarly Excellence in the Field of American Art History from the Smithsonian Institution's Archives of American Art. In 2000 the French Ministry of Culture presented him with the medal of Chevalier des Arts et des Lettres. He is currently Consulting Curator of Modern and Contemporary Art at the Philadelphia Museum of Art. and in 2007 was chosen commissioner of the 2007 Venice Biennale, the first American invited to assume that position.
En partenariat avec la Villa Gillet

Institution incontournable de la scène culturelle à Lyon, la Villa Gillet rassemble artistes, écrivains et chercheurs du monde entier pour nourrir une réflexion publique autour des questions de notre temps à l'occasion de conférences, débats, tables rondes, et lectures.

Walls and Bridges, un programme conçu par la Villa Gillet à l'initiative du Conseil de la Création Artistique, présente, en collaboration avec des partenaires enthousiasmants,  plusieurs dizaines d'événements culturels dans des lieux allant de la New York Public Library au Marché aux puces de Brooklyn, en passant par Joe's Pub, la galerie Aperture, la New School ou le Heyman Center for the Humanities.

VillaVoice, le blog

Des interviews, des portraits d'auteurs et des textes inédits: Accéder au blog de la Villa Gillet.

mise à jour le 5 octobre 2012
Créé le 19 janvier 2012